Kort om Børnehuset Hyllehøj

Velkommen til Børnehuset Hyllehøj.

Her kan I læse om Middelfartkommunes nye spændende dagtilbud.

Børnehuset Hyllehøj er en integreret børnehave beliggende i en ny flot pavillon på kirkegyden 5.

Vi har lige nu plads til 16 vuggestue børn og 34 børnehave børn. Vores nybyggede børnehus tager form og står klar til indflytning 1. maj 2024. Det færdige børnehus ligger i området fra Hyllehøjskolens parkeringsplads og op til Børnehaveklassen. Det nye Børnehus Hyllehøj er væsentligt større og en top moderne institution.

Vi holder officiel indvielse den 21. juni 2024 kl. 13.00.

Børnehuset Hyllehøj ligger i Børneunivers med Hyllehøjskolen. Hvilket betyder, at vi har et udvidet samarbejde med hinanden, hvor vi arbejder tæt og bevidst ind i det sammenhængende børneliv og den gode trygge overgang til skole. Herudover deler vi bl.a. bestyrelse, overordnet værdisæt, I hverdagen understøtter vi hinandens praksis rundt om det hele børneliv.  Læs mere under overskriften Børne univers.

Børnehuset Hyllehøj har en klar pædagogisk profil, der udspringer fra Middelfarts kommunes overordnede vision ” Fra Middelfartbarn til Verdens borger”  Det betyder at I som forældre vil opleve at vi arbejder ud fra pejlemærkerne:

At blive en lille livs duelig verdensborger fra Middelfart,

At være i sameksistens med naturen, og med bæredygtighed som fundament.

At være en lille sund og stærk krop i bevægelse.

At skabe et attraktivt dagtilbud i tæt samarbejde med børnene, nær miljøet og ikke mindst Jer.

I Børnehuset Hyllehøj spiller vores forældre en stor og betydningsfuld rolle. Vi ser vores forældre som uundværlige og ligeværdige samarbejdspartnere. Sammen kan vi skabe de bedste betingelser for børnenes trivsel, udvikling, læring og dannelse.

Ud over de ovenstående værdier har Børnehuset Hyllehøj endnu en vigtig pædagogisk overordnet dagsorden. Nemlig tilknytningen og de nære relationers betydning for det lille barns trivsel og udvikling. Vores opgave er at sikre helhjertede dage for små og store.

I kan læse meget mere om hvad det betyder for vores organisering og indhold i hverdagen under overskriften pædagogik.

Pavillonen er bygget med et stort og meget velindrettet industri køkken.

Rundt om pavillonen er anlagt en fuld børnehavelegeplads, som vil være vores daglige tumleplads indtil at den store nye legeplads rundt om det endelige børnehus står færdig.

Børnehuset Hyllehøj er beliggende i skøn natur, med ny anlagte rekreative områder, en kolonihave og alle skolens faciliteter lige uden for døren. Herunder både gymnastiksal, idrætshal og øvrige legepladser.

Håber at ovenstående intro har givet jer lyst til at læse mere om Børnehuset Hyllehøj.

Rigtig god læselyst.

Hvis noget giver anledning til spørgsmål og uddybelse er I altid velkomne til at kontakte os.

Se under overskriften kontakt.

Ledelse og medarbejdere i Børnehuset Hyllehøj.